Home » Blog » Mind » Hoe kun je doelen stellen als richting voor je personal training? | Personal training doelen

Het stellen van doelen geeft richting aan je personal training? Wat wil je bereiken en waarom? Je drijfveren en haalbare doelen zijn input voor de aanpak van je personal trainingen.

Na het lezen van onderstaande blog weet je:

  • hoe je een droomdoel kunt stellen
  • wat je drijfveren zijn
  • wat je kunt doen om de gestelde doelen te behalen.

De BODYMINDFITNESS22 manier om doelen te stellen

In de afgelopen 6 jaar heb ik veel boeken gelezen, naar podcasts geluisterd over hoe je productief kunt zijn, doelen kunt stellen en deze kunt bereiken. Met deze opgedane kennis heb ik mijn eigen formule gecreëerd.

Ik wil dat je hieruit haalt wat voor jou werkt.

Voeg er je eigen pit aan toe. Er is niet één manier. Het belangrijkste is om te handelen in plaats van alleen te weten.

Wat is je droomdoel?

Ik wil dat je voelt waar je gepassioneerd over bent. Waar je voor zou kiezen als alles mogelijk is.

Ik geloof dat alles mogelijk is.

Ik ben een dromer. Ik geloof dat dit ook voor jou geldt. Het hoeft geen groot doel te zijn. We zijn nog steeds op aarde.

Het kan dus ook gewoon 3 appeltaarten per jaar bakken zijn. Als verrassing voor anderen.

Je weet me te vinden. 😉

Kleine gebaren zijn geweldig. Doelen hoeven niet altijd over jezelf te gaan. Maar VOEL, wat wil je?

Waarom?

Wat is je eigenlijke doel, wat wil je echt? Als je zegt dat je wilt afvallen, 5 kg in 3 maanden.

Wat wil je echt?

Het vertrouwen dat je denkt te krijgen als je 5 kg minder weegt of gespierder bent?

Ontdek wat de ECHTE drijfveer achter je doel is.

Emotie drijft actie, dus het is belangrijk om een ​​diepere betekenis aan je doel te verbinden.

Als je bijvoorbeeld kinderen hebt: je wilt je hele leven zo veel mogelijk fysiek beschikbaar zijn voor je kinderen, dus je traint.

Wat is het proces nodig om dit resultaat te bereiken?

Welke versie van jou ben jij nu? Helpen de gedragingen die je dagelijks oefent voor het behalen van je doel? Of loop je de verkeerde kant op?

Kijk in de spiegel.

Wees eerlijk over wat je doet. Oordeel niet alleen, observeer. Volg je dagelijkse gewoonten.

Wat zou je kunnen aanpassen om productiever te zijn in de richting van wat je wilt? Welke gewoontes wil je implementeren om je doel te bereiken?

Weet dat verandering in het begin met veel weerstand zal komen, maar als je doorzet … Voordat je het weet, is je nieuwe gewoonte het begin.

Wie kan je helpen, en hoe?

Breng in kaart wie je kan helpen.

Misschien is het voldoende om te weten dat een vriend beschikbaar is om je aan je doel te herinneren als je het moeilijk hebt. Om je terug te brengen naar je motivatie met enkele ondersteunende woorden. Of als je het op prijs zou stellen als er wekelijks iemand bij je langs komt.

Mensen helpen je graag.

Maar ze moeten weten hoe ze het moeten vertellen.

Moeilijke situaties en je voorbereiding daarop

Wat zijn situaties waarvan je weet dat je het moeilijk zal hebben en hoe kun je je daarop voorbereiden?

Ik geef je een voorbeeld.

Als je doel is om af te vallen, maar je weet dat het elke woensdag superdruk is en je altijd hongerig naar de supermarkt rent en veel dingen koopt die je niet helpen dat doel te bereiken.

Je kunt je op deze situatie voorbereiden, want op dit moment zit je op de automatische piloot, hangry modus. Of, dat is gevaarlijk. Dit kun je dus voorkomen, door voor die woensdag eten klaar te maken of je keuzes in de supermarkt te beperken tot fruit of een ander gezond tussendoortje.

Het gaat niet om het nemen van perfecte beslissingen.

Het gaat om het nemen van BETERE beslissingen.

Kleine stapjes, schat.

Wat zul je je elke dag herinneren?

Schrijf een briefje voor jezelf. Met een paar bemoedigende woorden. Om je eraan te herinneren waarom je dit doet. Om je te herinneren aan de versie van jezelf die je aan het worden bent. Hoe krachtig het is om ergens voor te kiezen, om te handelen.

Visualiseer jezelf, elke nacht, elke ochtend. Voel en zie die toekomstige versie van jezelf.

Geloof dat het mogelijk is, vier dat je je doel hebt bereikt voordat je het zelfs maar hebt gedaan.

Wat is je beloning?

Vier elke stap op je weg. Spaar elke keer 1 euro als je een betere keuze hebt gemaakt of als je een dag had waarop je gedrag in lijn was met je doel.

Geef jezelf een compliment terwijl je hongerig en gehaast bent, maar ervoor kiest om een ​​appel te kopen in plaats van een dropduo.
Wees lief voor jezelf.

Flexibel zijn

Als je te streng moet zijn, verander dan je doel. Onthoud dat je niet alles van de ene op de andere dag hoeft te veranderen.

Het gaat allemaal in kleine stapjes.

Begin met 1 dag of 1 moment. Wat je ook doet, HET GEHEIM om je doel te bereiken is: kleine stapjes en handelen.

Niet meer wachten tot het perfecte moment of de beste manier. Nee, gewoon doen. En verwacht niet dat het altijd goed zal voelen en dat het allemaal zonder weerstand zal gebeuren.

Niets waardigs komt gemakkelijk

Ik geloof in jou 💪